Veelgestelde vragen

Heb je een vraag of zoek je een oplossing voor jouw probleem? Wellicht kan je het antwoord op je vraag hieronder vinden. Staat jouw vraag er niet bij? Rechtsonderin kan je een vraag stellen via onze chat rechts ondering of neem contact op via onze contactpagina.

Betaling en facturatie

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Er kan betaald worden via iDeal en via overboeking. Je hoeft slechts de stappen te volgen die worden gegeven bij het betalen en te kiezen voor iDeal of overboeking.

Bij overboeking kan het 1 á 2 werkdagen duren voordat de betaling ontvangen is. Kies voor iDeal als je direct aan de slag wil met het lezen van onze e-books of online cursussen.

Wil je met een ander middel betalen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kan ik iemand anders laten betalen?

Ja. Kies in dat geval voor de optie ‘Overboeking’ bij het afrekenen. De betalingsgegevens krijg je achteraf via e-mail toegestuurd na het afronden van je bestelling. Deze gegevens kan je vervolgens doorsturen.

De bestelling wordt pas officieel als de betaling ontvangen is. Dit kan 1 á 2 werkdagen duren.

Wil je een BTW-factuur ontvangen? Laat het ons dan even weten via het contactformulier en stuur het bestelnummer mee. Dan gaan wij de BTW-factuur in orde maken.

De kortingscode werkt niet

Oeps! Er kunnen dan een paar dingen aan de hand zijn.

  1. De datum van de kortingscode is verstreken. Kijk goed naar de einddatum van de kortingscode, want deze codes zijn vaak tijdelijk geldig.
  2. De code werkt slechts voor één product en geldt niet voor het product waarop jij het wilt toepassen.

Is dit allemaal niet aan de orde en zou de kortingscode het gewoon moeten doen? Schroom dan niet om contact op te nemen! Dan ga ik voor jou op onderzoek uit.

Contact opnemen kan via deze pagina of via de button rechts onderin je beeld.

Staat er BTW op de factuur?

Ja, op de factuur staat vermeld hoeveel BTW er is betaald. 

Kan ik een factuur op bedrijs(naam) krijgen?

Ja, dat kan. Vul bij het bestellen van een product uw bedrijfsgegevens in of stuur na aanmelding een bericht via ons contactformulier met de juiste (bedrijfs)gegevens. Binnen 48 uur sturen wij de factuur met de juiste gegevens per e-mail toe.

Online cursus

Waar kan ik inloggen?

Klik hier om in te loggen zodat je aan de online cursus kunt beginnen. Vul je e-mailadres en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.

Via deze pagina vind je ook je bestelgeschiedenis, downloads en kan je je profiel bekijken en/of gegevens bijwerken.

Wanneer kan ik beginnen?

Je kunt meteen beginnen nadat je inschrijving is bevestigd. Bij iDeal betaling is dat meteen. Bij de betaalmethode ‘Overboeking’ kan het 1 á 2 dagen duren voordast de betaling is ontvangen en je bestelling is bevestigd.

Ik kan niet inloggen. Wat nu?

In de meeste gevallen lukt het inloggen niet, omdat je een verkeerd wachtwoord invoert. In dat geval kan je een nieuw wachtwoord aanvragen.

  1. Onderaan het inloggen vind je ‘Wachtwoord vergeten’. Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
  2. Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in en druk vervolgens op ‘Wachtwoord opnieuw instellen’.
  3. Neem een kijkje in je mailbox. Je ontvangt een mail waarin je instructies krijgt over het instellen van een nieuw wachtwoord. 
  4. Na het instellen van een nieuw wachtwoord ga je naar https://avondfotografie.nl/mijn-account/. Log nu in met je gebruikersnaam of e-mailadres en je nieuwe wachtwoord.

Let op: deze mail kan in je spambox terecht zijn gekomen.

Heb je geen account aangemaakt?

Om aan de online cursus te kunnen beginnen heb je een account nodig. Indien je geen account hebt aangemaakt, maar wel een online cursus hebt besteld, maak dan via https://avondfotografie.nl/mijn-account/ een account aan met het e-mailadres waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Wat is mijn gebruikersnaam?

Het gebruikersnaam is het e-mailadres dat je hebt gebruikt tijdens het registreren.

Hoelang heb ik toegang tot de lessen?

Je hebt levenslang toegang. Dat betekent dat je altijd en overal je lessen kunt bekijken, mocht je je geheugen willen opfrissen.

Workshops en Photowalks

Waar vind ik de startlocatie?

Ongeveer een week van tevoren ontvang je via mail aanvullende informatie. In dit PDF-bestand vind je precies waar de start- en eindlocatie is van de workshop of Photowalk. We proberen te starten op een plek die voor iedereen goed bereikbaar is en daar zullen we ook weer eindigen.

Lees dit PDF bestand goed door en markeer de datum in je agenda.

 

Wat zijn de benodigdheden?

Voor een workshop en Photowalk heb je nodig:

  • Een camera waarmee je handmatig sluitertijd, ISO en diafragma kunt instellen
  • Een (stevig) statief
  • Afstandsbediening of draadontspanner (optioneel, maar zeer handig om te hebben)

Een extra accu is ook aan te raden en zorg voor kleding passend bij het weer en de temperatuur. Heb je geen goed statief voor de workshop? Dan is het mogelijk om een statief te huren voor een kleine meerprijs. Neem hiervoor contact met ons op.

Wat als ik geen goed statief heb?

Een goed statief is ontzettend belangrijk, want de kleinste trilling kan je foto onscherp maken. Als je twijfelt of jouw statief goed genoeg is, neem dan contact met ons op.

Het is mogelijk om een statief voor de workshop te huren. Die wordt dan voor je meegebracht door de docent.

Wat als ik vertraagd ben?

Het kan altijd voorkomen dat je om wat voor reden dan ook bent verhinderd. Neem in dat geval contact op met de docent. Het telefoonnummer van de docent staat in de mail met aanvullende informatie die je ontvangt. We kunnen helaas niet teveel afwijken van de starttijd, maar de locaties zijn van tevoren bekend. Je kunt dus tijdens de workshop inspringen.

Wat als er slecht weer wordt voorspeld?

Het weer laat zich lastig lezen. Wanneer de weersvoorspellingen te slecht weer voorspellen zullen we de workshop een à twee dagen van tevoren annuleren. Je ontvangt dan een mailtje of telefoontje. We gaan dan samen op zoek naar een nieuwe datum aan de hand van een datumplanner.

Kan ik een workshop of Photowalk annuleren?

Het is mogelijk om een workshop of Photowalk na bestelling te annuleren. Let hierbij goed op de volgende voorwaarden:

– Annuleren tot 15 dagen voor de workshop of Photowalk krijgt u het volledige bedrag teruggestort
– Annuleren 14 tot 7 dagen voor de workshop of Photowalk krijgt u 50% van het bedrag teruggestort
– Annuleren 7 dagen voor de workshop of Photowalk geven wij geen geld meer retour

Wanneer ontvang ik het gratis e-book?

Het gratis e-book Nachtfotografie t.w.v. 19,95 krijg je na je bestelling toegestuurd per mail. Dit geeft je genoeg tijd om het e-book door te lezen en je voor te bereiden op de workshop.

Let op: Dit e-book wordt niet meegegeven bij een Photowalk, maar enkel bij een workshop,

Let op: dit e-book mag niet worden doorgestuurd naar anderen.

Wat is het verschil tussen een workshop en Photowalk?

Tijdens de workshop vestigen we veel meer aandacht aan de techniek en theorie dan tijdens een Photowalk. Tijdens de workshop ga je echt aan de slag met het handmatig instellen van je camera, de bijbehorende technische instellingen en andere tips zoals compositie. Je krijgt daarbij persoonlijke begeleiding. 

Een Photowalk is meer gericht op het bezoeken en fotograferen van mooie fotoplekken. Wil je de theorie leren en je camera handmatig leren instellen? Volg dan een workshop of online cursus.

Fysieke producten

Wanneer ontvang ik mijn product?

We proberen om elke bestelling dezelfde werkdag nog te versturen. Indien de post geen vertraging heeft heb je je bestelling binnen 1 á 2 werkdagen in huis.

België: wij versturen onze bestellingen via PostNL. PostNL hanteert binnen de Benelux een bezorgtermijn binnen de 24 tot 48 uur na ontvangst van het pakket door PostNL. Praktijk leert dat levering naar België 2 tot 3 werkdagen in beslag neemt. 

Wat is jullie garantietermijn?

Wij bieden 6 maanden garantie op onze fysieke producten. 

Kan ik een aankoop retourneren?

Ben je niet tevreden over het  gekochte product? Geen probleem. Binnen 14 dagen na ontvangst van je gekochte product kan je het product retour sturen. De producten dienen, voor zover mogelijk, verpakt te zijn in de oorspronkelijke verpakking. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of volledige restitutie in aanmerking. 

Indien je een product retour wilt sturen, neem dan eerst even contact met ons op. Dan zorgen wij dat je op de juiste wijze het product retour kunt sturen. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. 

Zodra wij het product in goede orde hebben ontvangen wordt het bedrag in 5 werkdagen teruggestort op je rekening. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee is betaald.

Hoe retourneer ik mijn product?

Indien je een product retour wilt sturen, neem dan contact met ons op. Vermeld in je mail het bestelnummer zodat we weten om welke bestelling het gaat. Vervolgens ontvang je van ons een retourformulier. Het ingevulde retourformulier moet verplicht worden meegestuurd met je retour.

De verzendkosten voor retour zijn voor eigen rekening. Na ontvangst van je retour storten wij het bedrag binnen 5 werkdagen retour.

Mijn bestelling is beschadigd geraakt

Wat ontzettend vervelend! 

Als jouw product is beschadigd na levering, neem dan contact met ons op. Dan helpen we je snel verder. Stuur meteen een foto mee van de beschadiging. Dan kunnen we je nog sneller helpen.

Vanzelfsprekend krijg je van ons een vervangend product zonder beschadiging.

Ik heb mijn product nog niet ontvangen

Wat vervelend!

Helaas hebben wij geen Track & Trace-nummer beschikbaar voor onze bestellingen. De normale levertijd is tussen de 1 en 3 werkdagen. Mocht je het product na 5 werkdagen nog steeds niet hebben ontvangen, neem dan contact met ons op. Dan maken wij het voor je in orde.